marieke-namibie.reismee.nl

Op weg naar de woestijn

Nog nagenietend van mijn laatste warme douche begint mijn ochtend met een ontbijt bij Village Café. Op advies van een van mijn reisgenoten ga ik genieten van de multiculturele samenstelling. Namibië is zeer herkenbaar als vroegere Duitse kolonie en Duits wordt er nog veel gesproken. In combinatie met het Zuid-Afrikaans geeft het land mij een heel huiselijk en welkom gevoel. Nog de laatste appjes naar huis, snel nog de supermarkt in voor wat extra drinken en snacks en om 11 uur de bus in.

Ok, waar is de bus. Busje komt zo. Echt waar. Nog een paar minuten. Twee uur later. Afrikaans kwartiertje. Maar eindelijk op weg naar het basiskamp.

Onderweg is het tijd voor onze eerste plaspauze. Of zoals EHRA het noemt: pinkel pause. Dames naar rechts, Daniel naar links. Ieder zijn eigen heuvel. Fantastisch. Volgende stop bij een benzinestation. En rond half 6 het basiskamp. Wat een prachtige route door de landschappen van Namibië. Eerst de zee, daarna alleen maar zand en later de bergen.

Het kamp ligt aan de rivieroever van de Ugab,op de kaart een rivier, in werkelijkheid 99% van de tijd opgedroogd. Het regent in dit gebied al 7 jaren niet echt meer. Af en toe een druppel, maar dat is het dan ook. We slapen vanavond in dit kamp. In een boomhut met vier platforms. En de heer in het midden. Zijn grote droom komt uit :-). In de ochtend wakker worden met alleen maar vrouwen om hem heen. Er is nog een Francaise bijgekomen, dus we zijn nu met elf. We krijgen een bedroll, een tas met rits met daarin een matje. Met een laken voor over het matje. Onze slaapzak gaat er ook in. De tas met inhoud ritsen we elke ochtend dicht en rollen we op. En zo volgt je bed je elke dag.

Wie weet gaan we morgenochtend een groep olifanten zien dielopend door de droge rivier als we wakker worden. Hoe mooi zou dat zijn, vanuit je slaapplek uitkijkend over de rotsen en de opkomende zon.

In dit basiskamp is een keuken waar we wat water kunnen koken op gas. En het eten is op een kampvuur. Spaghetti Bolognaise met salade. Erg lekker. Het water kan gedronken worden omdat het uit de grond komt.

Er is een toilet voor het plassen met uitzicht op de rotsen en rivier. Een toilet voor de grote boodschap met zaagsel als water met een buis naast de wc waar je je toiletpapier in gooit. En er is een wastafel met spiegel. Eigenlijk heel luxe. Ook een douche maar die willen we niet gebruiken omdat het water zeer schaars is.

Net het rooster gekregen voor de kookdiensten en afwasdiensten. Woensdag mag ik aan de gang met de twee Engelse dames.

Morgenochtend om 6.30 uur op, spullen overpakken voor de bouwweek en om 8 uur op weg. We mogen namelijk maar een klein tasje meenemen, omdat er geen plaats is voor alle grote reiskoffers. De rest laten we achter in het basiskamp.

Uitleg gekregen over de slangen en schorpioenen. Voel je iets kruipen, danniet bewegen. Je bent gewoon een obstakel. Moet je naar de wc en zie je een slang, dan weglopen. Sta je tegenover een olifant, dan niet bewegen. Hmmmmm weet niet of dat mijn eerste reactie is.

Nu half 11. Op naar bed. Heel benieuwd hoe de nacht gaat.

Jan en Bunie

Dank voor je bericht. Een hele belevenis! Nu het avontuur tegemoet! En de instructies goed opvolgen hé! Ga ervan genieten!
Lieve groet

Bé en Afrien

Meid wat maak jij wat mee.Fantastisch ook hoe je het allemaal verwoord hebt.We genieten ervan. Je kunt weer een boekje uitgeven. Bij de prachtige foto,'s krijgen we inderdaad een aardige indruk van de kleuren.
Terwijl jij druk bezig bent met bouwen bereiden wij ons voor op het Sinterklaasfeest.Het is itt tot jouw locatie prachtig vriesweer hier.
Zo anders.
Geniet intens van je 2e week.
Liefs

Gertruud

Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Een hele bijzondere reis!
Geniet!
Gr Ger

Petra

Wat een belevenis.ben benieuwd hoe je nacht was.....

Errol.

Weer een mooie ervaring en een mooi avontuur. Voorzichtig en geniet er maar van. XXX

Michelle

Leuk om je avontuur te lezen Mariek. Geniet ervan! Once in a lifetime.

Dikke kus
Mies