marieke-namibie.reismee.nl

Op weg naar het bouwen van een muur

Wat een nacht, wat een nacht. Zit al twee uur te wachten om in slaap te vallen. Niet eens door mijn angst voor de beesten. Dat kan ik wel uitschakelen. Maar ben gewoon niet moe. We zijn gaan slapen om 21 uur. Volgende ochtend om 6 uur op, is 9 uur slapen. Echt te veel van het goede. Maar goed, uiteindelijk met een melatonine tablet toch in slaap gevallen.

En dan word je wakker alsof je naar een theater zit te kijken. Mensen van de ochtendploeg zijn druk bezig om ontbijt te maken. Voor je neus.

Andrea moet toegeven dat er toch wel een hele hoop schorpioenen waren geweest vannacht. Vanavond maar een constructie bedenken om ons iets beter te beschermen. De beten zijn niet dodelijk, maar je krijgt wel vergif binnen. Dus er moet wel actie ondernomen worden. En uiteraard rekenen we weer volledig op de heren.

Rond half 8 aan het werk. Fundering afronden met cement, nog een keer zand halen en veel grote stenen. In een lekker temperatuurtje met veel wind.

10 uur koffie met een koekje en een appel (ja,ja er wordt goed voor ons gezorgd), weer grote stenen halen en op naar de lunch van 12 uur. Met nu temperaturen rond de 38 graden. Eigenlijk wel prima.

Lunch met de restjes van gisteren. Oeps ma, kip buiten de koelkast. Heb het maar niet gegeten. Maar anderen hebben heerlijk gesmikkeld.

Heerlijk zo’n siësta van drie uur. De meesten zitten te slapen, maar zelf geen zin in. Word ik alleen maar nog duffer wakker van.Beetje kleuren met uitzicht op de woestijn is beter.

Oef wat is het pittig om in deze warmte een muur te moeten bouwen. Cement maken, stenen sjouwen. Maar de muur vordert al. We zullen de muur deze zeker niet af krijgen, maar het doel is om halverwege te komen.

Tijdens het stenen sjouwen vindt Mélodie, een van mijnFranse reisgenoten, een steen die heel erg op Afrika lijkt. Snel foto gemaakt. Deze steen gaat mee naar het basiskamp.

Trouwens, cement in je haar is niet prettig. Hoe heerlijk is het dan om je te wassen aan het einde van de dag. Hoe: je hoofd in een emmer die we gebruiken voor het maken van het cement. En als er eenschaap over de dam is ......... En we verspillen geen water. Het gebruikte water wordt weer gebruikt om de kruiwagens schoon te maken. Goed geregeld.

Omdat het weer gaat regenen, ja, ja en de schorpioenen enen weer verwacht worden (ieks), hebben we de tent omgebouwd tot een fort. Doeken opgehangen aan de zijkanten en vervolgens de onderkant vastzetten met een hoop zand. Zodat eventuele schorpioenen eronder kruipen in plaats van er over heen. Belachelijk heet in de tent, maar beter dan de schorpioenen.

Om het een beetje goed te maken, rijdt Markus met een aantal van ons naar een kleine locale supermarkt voor wat koude dranken. Hij moet namelijk ook stemmen voor een nieuwe president daar in de buurt. Een koude cola, kan niet wachten. Maar helaas, de supermarkt is helemaal leeg grrrrr.

Het eten staat al drie uur te pruttelen op het kampvuur. Steenbok met rijst. Eerst even de bui laten uitrazen en dan opscheppen. Ondertussen is het al donker door onze stunt met de tent. Eten is prima, behalve dat iemand een deksel in het zand heeft laten vallen en deze er weer opgezet heeft. Vlees met zand, toepasselijk voor de omgeving maar jammer van het eten.

Nog wat gebabbeld bij het kampvuur en gelukkig weinig schorpioenen ondanks de regen. Andrea vindt het nog wel leuk om een baby schorpioen te laten zien,hmmmm. Met het blauwe licht kun je ze zien lopen.

Nu 21.30 uur. Tijd voor de nacht.

Floor de Ceuninck van Capelle

Oefff, griezelig, eng en toch ook spannend dit alles.
Succes lieverd, xxx

Linda Kamperman - de Ceuninck van Capelle

Oh man!!!! Die foto's, zo herkenbaar! Goed bezig joh en wat een gave ervaring! Die hitte is pittig hé? En jij werkt er ook nog in, respect!

Errol

XXX

Jan en Bunie

Wat fijn dat de(geplande) klus geklaard is en wat zijn we dan verwend in Nederland!!
Leuke foto's. Zijn trots op je!! Nog een fijne 2e week gewenst! liefs van ons.

Suzanne

Hemel, petje af hoor. Wat een zware klus... maar voor ‘t goede doel. ??