marieke-namibie.reismee.nl

Wat gaat de tijd toch snel

Het is nu zondag 22 december en het wordt al donker. Lekker weekendje weg met Errol naar De Holtweijde in Lattrop. Daar waar we vier jaar geleden getrouwd zijn. Een mooi moment om bij de open haard mijn blog over mijn reis naar Namibië af te ronden. Nog wat schrijffoutjes er uit halen en nog wat foto’s uploaden die ik van mijn reisgenoten ontvangen heb.

Niet voor te stellen dat ik twee weken geleden zo opgelucht was om in het vliegtuig naar Kaapstad te zitten. Emotioneel dat mijn prachtige ervaring weer voorbij was. Maar natuurlijk ook weer heel blij om te landen op Schiphol en Errol weer te zien. Ik vond het heerlijk geen bereik te hebben, maar voor het thuisfront was dat toch best een dingetje. Je gaat er maar van uit dat geen nieuwsgoed nieuws is. Maar toch....

Begin nu pas weer een beetje te landen. De afgelopen twee weken heb ik het zo belachelijk druk gehad omdat ook voor mijn huidige bedrijf de wereld “eindigt” op 31 dec. Het was een zeer goede beslissing om de maandag van aankomst niet naar kantoor te gaan. Ook ik kan gemist worden (echt waar). En hoe fijn dat mijn collega’s op dinsdag alleen zeiden: wat fijn dat je er weer bent. En allemaal erg nieuwsgierig naar mijn verhalen. Zo krijg ik toch elke keer weer de bevestiging dat veel druk en stress echt bij jezelf ligt. Ik leer het nog wel een keer.

In de tussentijd bloedt het contact met de groep een beetje dood. Wat logisch is wanthet normale leven gaat verder. En dat is maar goed ook. Mijn intentie was ook niet om hier vrienden aan over te houden. De ervaring zelf was voor mij veel belangrijker.

Mijn blog sluit ik nu af. Ik wil een ieder ontzettend bedanken voor alle reacties. En vooral ook voor de interesse in mijn verhalen. Hoe leuk dat zo veel mensen meegeleefd hebben met mij. Om de reacties te lezen van vrienden van mijn ouders, van mijn familie, van mijn eigen vrienden, bekenden en buren. Ik voel me zeer vereerd en ben blij dat ik jullie heb kunnen meenemen in mijn ervaringen. En mocht je ook zelf in de gelegenheid zijn, echt waar, ik kan het jullie aanbevelen. Maar dan wel alleen gaan :-)

Tot slot heb ik de foto van de uiteindelijk muur nog toegevoegd. Een groep vrijwilligers heeft deze vorige week afgebouwd. Hoe mooi om te weten dat ergens in Namibië een muur staat waar ik ook aan meegebouwd heb.

Reacties

Reacties

Errol

Mooie verhalen hoor. Ben ook blij dat je weer thuis bent! ??

Penny

Marieke wat een fantastische reis heb je gemaakt! Heel bijzonder om te zien. Gelukkig weer veilig en wel in Nederland!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!