marieke-namibie.reismee.nl

De muur schiet al op

Oef wat een nacht. Het is een orkest. Vijf van de negen mensen in de tent vinden onbewust dat ze moeten deelnemen aan een snurk concert. Blijkbaar voelden ze zich erg op hun gemak. Kan er gewoon niet van in slaap vallen. En het ik heb nog wel oordopjes gekocht. Maar die beginnen nu echt oud beginnen te worden en dat is erg irritant. Datzelfde geldt voor mijn lipbalsem. Zucht. Dacht dat ik de oordopjes niet nodig zou hebben, omdat de nacht in het basiskamp zo rustig verlopen was. Maar goed, uiteindelijk wordt het dan vanzelf weer ochtend.

Deze dag is het mijn beurt om ontbijt, lunch en avondeten te verzorgen. Samen met de twee Engelse dames Priti en Lis. Goed team, gaat gestaag, maar afwassen midden in de zon is toch wel pittig. Ik word al handig in het aanleggen van een kampvuur.

Vandaag is de dag heel simpel. Verder bouwen aan de muur. Zand halen, stenen zoeken, cement maken en de muur metselen. Alleen het is weer belachelijk heet. Daarom beginnen we om 16 uur ipv 15 uur voor het tweede deel van de dag.

Wat is het weer hier wisselend. Vanochtend heerlijk koel, maar rond 12 uur niet meer vol te houden. Rond de 45 graden en windstil. Rond 16 uur begint het lekker te waaien en koelt het goed af. En in de avond mijn joggingbroek aan in bed. Brrrrrrrr.

In de tussentijd proppen we drie hele kippen in een pan met wortelen en pompoen. Na drie uur pruttelen is de kip niet meer heel. Samen met aardappelpuree van verse aardappelen hebben we weer een heerlijke maaltijd. En dat op een kampvuur.

In alle rustmomenten op de dag hebben we veel gesprekken over de olifanten, over Namibië, over de natuur en hoe mensen omgaan met de natuur. Er zitten drie vegetarische dames in de groep en een veganist. Allemaal vanuit een principe voor de dieren. Gelukkig niet belerend waardoor de gesprekken boeiend zijn. Daarnaast weet Markus heel erg veel over het land en de olifanten. Omdat de verkiezingen bezig zijn, worden wij hierin helemaal meegenomen door hem. Interessant.

Bijna avond en we gaan ons weer voorbereiden op de nacht. De tentdoeken worden weer omhoog gedaan, maar nu voor de helft. Gaat niet meer regenen. De beide mannen kunnen echt het weer fantastisch voorspellen.

In elk geval frisse lucht en beschermd tegen de schorpioenen. Zij kunnen niet omhoog klimmen. Vraag me alleen wel af hoe we dit volgende week gaan doen, wanneer we echt op de grond slapen zonder tent. Maar volgens Markus ligt het gebied hoger en gaan we meer richting de zee. Waardoor het kouder is. Minder schorpioenen dus. We gaan het zien.

Negen uur, iedereen gaat naar bed. Nog niet moe, maar goed. Blijf ook niet alleen bij het kampvuur zitten. Hopelijk slaap ik vannacht beter. Heb oordoppen gekregen. En daarnaast gaan de mensen zich verspreiden omdat het volgens Markus en Andreaniet gaat regenen. Daniel op het dak van de keuken, Lia in de aanhangwagen, Lis op het dak van de Range Rover, Priti in het busje met de deur open en Theresa in een muskietententje. Maar ik blijf lekker vertrouwd tussen de overige dames inliggen. Heb er alle vertrouwen in dat deze nacht een goede nacht gaat worden.

Errol

Je bent een held. ???XXX

Celine

Ik ben het zooooooo ontzettend eens met Errol!!!!!!