marieke-namibie.reismee.nl

De tweede patrouille dag

De nacht is eigenlijk best koud. Wel anders dan de eerste week. Shit, ik moet naar de wc. Ik doe het gewoon. Spannend, maar niet gaan is ook geen optie meer. Gewoon gelijk achter de auto. Toch niemand die het ziet. Heel erg blij met de trui van Errol, de sokken van South African Airlines en de col van zuslief. Ik lijk wel een mummie maar in elk geval warm genoeg.

En hoe hilarisch als je de eersten ziet lopen met een schop, lucifers en toiletrol. En zoals Chris zegt, gewoon zelfverzekerd lopen. Dus dat doe ik dan ook maar. Het is belangrijk om het toiletpapier te verbranden, omdat er bijna geen regen valt. Het zal daardoor dus ook niet vergaan. Maar probeer dat maar eens als het hard waait. In elk geval alle tijd om naar je eigen uitwerpselen te kijken.

Rond 8 uur vertrek voor een lange dag. We zijn al gewaarschuwd dat we weinig dieren gaan zien, omdat we echt de woestijn ingaan. Toch hebben we 4 giraffen gezien, 5 steenbokken en een aantal struisvogels. De moeite waard. Tevens hebben we ook sporen van stroperij gevonden. Het wordt gemeld aan het hoofdkantoor, maar verder kan er niets aan gedaan worden.

Als je dan zo’n dag aan het rijden bent, is het ongelooflijk hoeveel verschillende landschappen dit land kent. Woestijn, vervolgens allemaal rotsen, oranje, geel, steen, groen enz enz. Dat komt omdat Namibië vooral een vulkanisch landschap kent.

In de tussentijd nog gestopt voor een plant die men de olifantenvoet noemt. Deze plant is vele, vele honderden jaren oud.

De lunch is elke dag hetzelfde. Onder een grote boom wordt een grondzeil gelegd, een beetje in de schaduw. De kant voor de pinkel pause voor de dames wordt gekozen door de leiding. Hoewel je er op een bepaald moment heel makkelijk in wordt. De mensen met corvee snijden wat tomaten, komkommer en raspen kaas. Brood erbij en de restjes van het eten van de avond te voren. Afsluitend met een appel. En daarna dutje op het grondzeil.

Rond half 6 op de plek van de overnachting. De Eagle Rock. Weer een prachtige plek met een nog mooiere zonsondergang. We zitten met een aantal op een rots te kijken naar de zonsondergang met een muziekje op de achtergrond. Aantal worden er emotioneel van. Zo’n prachtig wijd uitzicht over dit bijzonder mooie land. Van alle kanten heb je uitzicht op de zonsondergang en op het landschap.

Nu bij het kampvuur te luisteren naar de instructies voor morgen. Krijg net te horen dat hier vaak een vos komt snuffelen als er mensen slapen. We merken het wel. Maar eerst gaan we weer aan de afwas. Duty calls voor vanavond en morgen. Een aantal gaat vanavond in een grot slapen eneen aantal op het grondzeil. Ik kies zelf voor de tweede optie, voelt iets vrijer.

Celine

Echt leuk om te lezen hoor!!!